Nieuwe mogelijkheden voor adverteerders in de digitale en papieren versie van de krant

De kwaliteit van bereik onder print en digitale lezers blijken van een vergelijkbaar niveau.

Primeur

Belangrijkste inzichten uit dit nieuwe onderzoek ‘Reclame impact van het digitale dagblad versus het papieren dagblad’:

  • Grotere reclameontvankelijkheid onder printlezers
  • Reclame impact even hoog onder beide lezersgroepen

Functies van print en digitaal verschillen

  • Papier: stimuleert geloofwaardigheid en duidelijkheid van het merk
  • Digitaal: inspireren, ideeën en interesse wekken
  • Een ruime meerderheid heeft behoefte aan interactieve advertenties
  • Mogelijkheid om inspirerende eigenschappen van digitaal uit te bouwen

Volop kansen voor adverterend Nederland. Met deze nieuwe inzichten kunnen de campagnes verder geoptimaliseerd worden (denkend aan effecten – ROI).

Tip

Het onderzoeksbureau Vivaki (US) heeft een onderzoek uitgevoerd dat geheel gewijd is aan tablet advertising. Het onderzoek (140 pagina’s) is gratis te downloaden via de Appstore en geeft een schat aan informatie over de penetratie, het gebruik en toepassingen van de tablet.
Ook hier nieuwe inzichten en verrijkt met veel details, en stap verder in ‘het nu van de mobiele mogelijkheden’.