Nieuwe podcastserie Trust in Media over het belang van kwaliteitscriteria bij advertising

Het kennisplatform Trust in Media heeft een tweede podcastserie uitgebracht. In deze reeks bespreken mediaprofessionals de rol van kwaliteit bij mediacampagnes.

In de nieuwe serie komen Atva van Zanten (MindShare), Dennis Hoogervorst (DPG Media) en Menno van der Steen (GroupM) aan het woord. Aan de hand van stellingen, onderzoeksuitkomsten en eigen expertise wisselen zij van gedachten over het belang bij reclamecampagnes van kwalitatieve criteria, zoals aandacht, vertrouwen, relevantie en engagement.

Uitdagingen voor advertising

Diverse uitdagingen uit het mediavak komen aan bod. Welke invloed hebben clicks en views nu echt? Hoe bepaal je de juiste campagnestrategie? Zijn er voor elk mediumtype voldoende data aanwezig en welke toekomstige ontwikkelingen hebben impact op de strategische keuzes?

De nieuwe serie van Trust in Media bestaat uit drie podcasts. De eerste aflevering ‘Jouw merk, jouw keuze’ behandelt de meest relevante kwaliteitscriteria. Aflevering twee ‘Adverteren is meer dan clicks & views’ gaat in op het nut en de beperkingen van impressies en clicks.

Veilig adverteren

In aflevering drie ‘Hoe bescherm je je merk in de toekomst’ staat de bescherming van het
adverterende merk centraal. Mediaprofessionals voelen zich steeds bezorgder over
desinformatie en nepnieuws. Zij kiezen vaker een veilige omgeving voor hun reclamecampagnes.

Eerdere afleveringen Trust in Media

De eerdere podcasts van Trust in Media gingen in op het vertrouwen van consumenten in media. Hoofdredacteuren Helene van Santen (Margriet) en René Moerland (NRC) kwamen hier aan het woord. Ook is er een aflevering waarin researchmanagers Nancy Detrixhe (MMA) en Erik Grimm (NDP Nieuwsmedia) hun bevindingen uit onderzoek delen.

De pagina met de nieuwe afleveringen vind je hier. De podcasts zijn ook te vinden op de bekende platforms, zoals op Spotify.

Over Trust in Media

Trust in Media is het gezamenlijke kennisplatform van Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia. Voor het project zijn tal van inzichten verzameld uit studies over vertrouwen in media en de impact hiervan op reclame. Op de website zijn studies verzameld uit studies over vertrouwen in media en de impact hiervan op reclame. Het platform bevat whitepapers, blogberichten, interviews, artikelen en podcasts.