Bereiksversterker

Laat het crossmediale bereik van nieuwsmerken zien

Nieuwsmedia hebben met hun crossmediale portfolio een groot en divers lezerspubliek opgebouwd. De vernieuwde online tool Bereiksversterker laat het bereik in belangrijke doelgroepen zien.

Samen bedienen de nieuwsmerken ruim 86% van de Nederlandse bevolking.

Voor mediaprofessionals is het van belang te weten welke personen nieuwsmedia bereiken. De vernieuwde online tool Bereiksversterker laat het bereik in belangrijke doelgroepen zien. Met data uit NOM Mediamerken wordt het crossmediale bereik berekend.

De Bereiksversterker op basis van NOM Mediamerken

Ontdubbeld bereik print en online

Dankzij de datafusie van print- en online media kunnen nieuwsmerken uit één bron hun crossmediale bereik rapporteren. Dat bereik is voor de verschillende mediakanalen ontdubbeld. De Bereiksversterker toont zowel het bereik van printmedia als de online kanalen. De resultaten worden gescheiden getoond, maar ook als ontdubbeld totaal.

Eenvoudige bediening

De Bereiksversterker is ontworpen om snel een gespecificeerde lijst te produceren. Voor de online tool is geen betaling of login nodig. Om adverteerders te bedienen, is er een selectie gemaakt van 22 veelgebruikte doelgroepen. Deze kengetallen worden getoond:

  • Print: bereik per gemiddeld nummer voor dagbladen en (nieuws-)magazines
  • Online: maandbereik nieuwssites en -apps
  • Merkbereik: aantal personen (netto) dat een nieuwsmerk in een maand heeft bekeken, ongeacht het platform

Over Bereiksversterker

De Bereiksversterker zal vanaf 2018 ieder kwartaal geüpdatet worden. Bereiksversterker is ontworpen om snel een toplijst te kunnen tonen. Voor mediaplannen op maat blijft mediaplanningssoftware onmisbaar.

Neem voor maatwerk contact op met de betreffende uitgever of stuur een mail naar e.grimm@ndpnieuwsmedia.nl. Aan de in de Bereiksversterker getoonde cijfers kunnen geen rechten worden ontleend.

De Bereiksversterker is gebaseerd op NOM Mediamerken. Deze database is tot stand gekomen door een fusie van NPM en NOBO. De fusie is uitgevoerd door GfK.